Perú a taula II: petites tradicions

Abans de tot, disculpes a tots els meus fans que trobaven a faltar algun article meu, perquè sí sí, jo també en tinc de fans...
Tot sigui dit però, fa mandra fer-los perquè dins aquesta societat sensacionalista sense fotos no hi ha res a fer i la càmera no és a la meva disposició (ni tampoc la seva selecció com es pot comprovar en articles anteriors...) però wenu...

Us explicaré petites històries que esdevenen quan seus a la taula al Perú. Una mala notícia per als més europeus és que mai no hi ha pa a l'hora de dinar. És estrany, perquè a Barcelona no en menjo de pa mentre dino, però aquí hi ha tants sucs i salses que sap greu no poder-ho aprofitar. El substitut, si ho podem dir així, és l'arròs. Tots els plats se serveixen amb arròs tot i haver-hi altres hidrats com pasta o patata. De fet, es troben amb facilitat plats de tallarins, papas i arròs. Dietistes europeus, no faríeu res aquí!!!

Especial menció mereix el preu de la majoria de menús: 3/3.5 soles (uns 75 cts d'Euro)

Els menús habituals consisteixen en un plat de sopa comú per tothom, un segon plat a escollir i un got de "refresco" que sol ser chicha morada o algun suc natural (amb una mica de sort pot ser més d'un got si ho demanes amb "desparpaju" ;-)


Si de bon matí voleu esmorzar i no veieu cap turista al voltant: NO DEMANEU ESMORZAR RESUELTAMENTE!!! perquè us posaran un plat de budells o cervells, amb arròs això sí i servit amb un bon cafè.

Bé, fins aquí cinc cèntims dels hàbits alimenticis dels peruans, hi ha molt més per explicar i ja ho farem en una altra ocasió.

NOTA ALS FANS DEL GORDO: He tingut petits afers pseudoamorosos que m'han fet perdre de vista el blog i altres coses, sorry!!! :D

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ara entenc,perque el Flaco, ja no està tant flaco :). Pseudoamorosos es un nou i bon concepte :). Raquel T.

Unknown ha dit...

No sé com mostrar el meu agraïment pel comentari a un article meu... els ulls em ploren d'immensa joia !! :D

Tineta ha dit...

Jo el Flaco el trobo igual de flaco que sempre... D'on surten els rumors sobre la gordura del Flaco?